گردان‌های قسام ویدیویی را که وعده داد بود منتشر کرد + فیلم مادر سید حسن نصرالله درگذشت منطقه هسته‌ای اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری می‌شود ایتالیا کمک‌هایش به آنروا را از سر گرفت پیغام قسام خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست اردوغان: تمام فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را متوقف کردیم تایید لایحه حجاب در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام (۵ خرداد ۱۴۰۳) ازسرگیری مذاکرات باواسطه میان تل‌آویو و حماس (۵ خرداد ۱۴۰۳) چه‌ کسانی باید برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) استعفا دهند؟ انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در چه تاریخی برگزار می‌شود؟ اعضای هیئت‌رئیسه سنی مجلس دوازدهم چه‌ کسانی هستند؟ توضیحات مخبر درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن اژه‌ای: بستر بازگشت زندانیان به آغوش جامعه را باید فراهم کنیم ماجرای دستور شهید رئیسی به سخنگوی دولت برای عذرخواهی از کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک + فیلم بن سلمان به ایران می‌آید مقامات آمریکای لاتین به ایران تسلیت گفتند طالبان از به‌رسمیت‌شناخته‌شدن کشور فلسطین استقبال کردند قدردانی هیئت دولت از حضور تاریخی و وحدت‌آفرین اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدای خدمت آغاز افتتاح طرح‌های "یادگار ابراهیم" در خراسان رضوی (۵ خرداد ۱۴۰۳) دیدار خانواده‌های شهدای خدمت با رهبر معظم انقلاب | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: کار برای مردم، خدمت به مردم و مردمی‌بودن از بارزترین ویژگی‌های شهدای حادثه اخیر است + فیلم
سرخط خبرها

امام جمعه مشهد: عدم توجه به توان داخلی باعث فراز و نشیب در مدیریت کشور شده است

  • کد خبر: ۵۷۹۴۵
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
امام جمعه مشهد: عدم توجه به توان داخلی باعث فراز و نشیب در مدیریت کشور شده است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فراز و نشیب های موجود در مدیریت کشور به دلیل عدم توجه به توان داخلی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شهرآرانیوز، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فراز و نشیب های موجود در مدیریت کشور به دلیل عدم توجه به توان داخلی و توصیه‌های مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در صحن جامع رضوی و در جوار مضجع شریف امام هشتم (ع) برگزار شد به دهه مبارک فجر اشاره و ضمن تبریک به این روزهای مبارک اظهار کرد: خاطره هما فرآن غیور که مرز جریان استکبار را شکستند خاطره بسیار بزرگی است.

وی افزود: امسال به خاطر شیوع بیماری منحوس کرونا نمی‌توانیم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شور و هیجان همیشه را به منصه ظهور برسانیم اما جریان انقلاب یک جریان مقدس است که با زندگی نسل‌های مختلف گره خورده است.

امام جمعه مشهد بر زنده نگه داشتن راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید و عنوان کرد: امسال این حرکت بزرگ در خیابان امام رضا (ع) مشهد به صورت رژه موتوری و حرکت خودروها انجام می‌شود تا خیابان‌های مشهد عظمت این حرکت را ببینند و این حرکت با شکوه زیادی انجام و در یاد و خاطره شهر و فرزندان انقلاب بماند.

وی مسئله دستاوردهای انقلاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: گاهی در بین جوانان دستاوردهای انقلاب به عنوان شبه مطرح می‌شود و آنها می‌پرسند آیا این مشکلاتی که در عرصه معیشت و اقتصاد وجود دارد نتیجه این انقلاب است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز دو جریان در کشور ما مطرح است؛ یک جریان ما را با پیشرفت‌های بالای علمی و فناوری مواجه می‌کند که این پیشرفت‌ها نتیجه این انقلاب و تلاش‌ها و تصمیم‌هایی است که خود ما برای خودمان گرفته‌ایم و اگر نبود انقلاب این پیشرفت‌ها محقق نمی‌شد.

پیشرفت‌های فناوری هوا و فضای کشور آمریکا را ترسانده است

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: امروز پیشرفت‌های فناوری هوا و فضای کشور آمریکا را از موشک‌های ما ترسانده و دنیا را متحیر کرده است.

وی تاکید کرد: امروز در منطقه ایران حرف اول را می‌زند و هیچ ابر قدرتی در دنیا وجود ندارد که خلاف حرف ایران در منطقه حرفی بزند.

آیت الله علم الهدی به پرواز هزار پهباد در آخرین رزمایش نیروهای مسلح ایران اشاره کرد. افزود: دنیا از این پیشرفت‌های ایران ترسیده است.

وی موشک‌های نقطه زن ایران را از جمله قدرت‌های هراس آور ایران دانست و بیان کرد: اول انقلاب، ما حتی قدرت تولید نارنجک نداشتیم و این‌ها پیشرفت‌های انقلاب ما است که با محوریت ولایت انجام شده است.

امام جمعه مشهد به مشکلات کشور اشاره و بیان کرد: برخی می‌گویند شما لوازم یدکی یک پراید را نمی‌توانید تولید کنید! و حال سوال این است که در مقابل آن پیشرفت این مشکلات چه چیزی است؟

وی به اصل مردم سالاری اشاره کرد و گفت: یک نفر در طول ۳۰ سال نمی‌تواند کشور را پیش ببرد لذا بدون حضور مردم نمی‌توان کاری پیش برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه حل کردن مشکلات نیاز به برنامه ریزی دارد تاکید کرد: فراز و نشیب ایجاد کردن در کشور نتیجه اش این می‌شود که می‌گویند شما لوازم یدکی یک پراید را نمی‌توانید تولید کنید.

وی گفت: نتیجه مدیریت وابسته قبل از انقلاب هدر رفتن و دفن شدن استعدادهای موجود در کشور بود که به برکت انقلاب امروز شاهد ظهور این استعدادها هستیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌ها است بر توان داخل و تکیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما در مدیریت کشور این مسئله آن طور که رهبری می‌خواهند اجرا نمی‌شود و در نتیجه در مدیریت کشور دچار فراز و نشیب‌های شده‌ایم که مسبب مشکلات کشور شده است.

مرزبندی را با حصار بندی اشتباه نگیریم

خطیب نماز جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگترین وظیفه والدین، یعنی ایجاد روح تقوا در فرزندان گفت: فرزندان ما باید مرزها را بشناسند تا آنچه گناه است را بشناسند و به مرزهای معصیت نزدیک نشوند.

وی افزود: ممکن است مرزهایی که برای فرزندانمان تعریف می‌کنیم ثابت نشود و وسایل ارتباطی که در دسترس آنها است این مرزها را بشکند.

آیت الله علم الهدی نفوذ فضای مجازی در کانون خانواده‌ها را خطری دانست که باید در مقابل آنها برنامه داشت و در مقابل آن بی تفاوت نبود و کودکان را در مقابل آن رها نکرد.

وی بی تفاوتی در مقابل خطرات فضای مجازی را جایز ندانست و تاکید کرد: خطر و ویرانی که این فضای مجازی ایجاد می‌کند علاوه بر خانواده جامعه را نیز با خطر مواجه می‌کند که مسئولان امر باید پاسخگوی آن باشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در مقابل فضای مجازی نباید به دنبال حصار بندی برویم یادآور شد؛ بین مرزبندی و حصار بندی تفاوت زیادی وجود دارد و انسان را نمی‌توان درون حصار قرار داد بلکه انسان باید داخل مرز قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت مرزها توسط والدین گفت: در قرآن شش آیه مبارک وجود دارد که این مرز بندی ها در آن مشخص شده است که در مهم‌ترین اصل باورمندی و معاد باوری روش پیاده کردن تقوا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باورمندی را در عقیده و ذهن فرزندان باید تقویت کرد اظهار کرد: اگر فرزندان ما خدا باور، دین باور، وحی باور و پیغمبر باور تربیت شوند هیچ قدرت شیطانی نمی‌تواند تقوا را از آنها گرفته و هیچ کسی نمی‌تواند چادر را از سر دختران ما بردارد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->